marți, 31 august 2021

Tabelul responsabilitatilor

 Cât timp sunt mici, copiii sunt dornici sa ajute, cred că și copiii vostri la 1-2 ani doreau să aspire sau sa dea cu mopul. Au această dorință de a face ceea ce facem noi, cei mari. 

Desigur că nu fac treburile " cum trebuie" și de aceea ajungem la " lasă că fac eu",  " tu du-te la joaca" etc.  Cred că singuri, noi părinții, tăiem acest elan, iar la 6-7 ani tragem de ei că măcar să își facă patul.  Doar că atunci multi dintre ei nu mai au acea bucurie de a ajuta, asta daca nu s-au lenevit cu totul și aproape că nu mai fac nimic.

Noi avem 2 fetițe, Maria (5,10 ani) și Teodora (3 ani). Au fost perioade în care le lăsam și încurajam să facă așa cum puteau ele, dar au fost și momente in care le-am mai tăiat acest elan, poate pentru că mă grabeam sau trebuia să strâng mai mult în urma lor(la bucătărie de exemplu).

Asa că la cea mare se vede o lenevire in a participa la activitățile casei. Din fericire, am găsit varianta care o motivează să își facă responsabilitățile. 

Tabelul responsabilităților este metoda prin care devin mai motivate sa se ocupe și ele de bunul mers al casei. 

In acest tabel am trecut 6 categorii de 

activități :

➡️Homeschooling ( caietul de activități, lb engleza, diferite lectii și proiecte zilnice)

➡️Îngrijire zilnică ( rutina de dimineață, de seara, vitaminele, spalarea șosetelor )

➡️Curățenie ( șters geamuri, praful sau pe jos, de aspirat, de împachetat hainele, de aranjat jucăriile sau cărțile, udat flori, de spălat terasa) 

➡️Rugăciune( dimineață, seara)

➡️Mesele( mic dejun, prânz, cina)

➡️Somn( 20:30 și 13:30 - in cazul Teodorei )

Tabelul este realizat pe o săptămână și în fiecare zi ele bifează tot ceea ce au făcut.

Recompensa o stabilim împreună și de cele mai multe ori este vorba de o ieșire/plimbare. 

Eu am făcut acest tabel simplu, de mana, dar găsiți multe modele pe Pinterest sau google daca căutați "chores for kids ". Pentru copiii mai mici se poate structura cu ajutorul imaginilor.


Ce responsabilități au copiii voștri?








 

 


2 comentarii:

  1. Multumesc pentru idei. De ceva vreme si eu sunt in cautarea de idei pentru ai responsabiliza pe copiii mei.
    P.S. Ma bucur de ceea ce gasesc pe acest blog. Si eu fac HS cu cei 4 copii ai mei(10,8,5,2 ani).
    Doamne ajuta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna Teo! Mă bucur că ai ajuns aici. Doamne ajuta în toată lucrarea!

      Ștergere