marți, 19 octombrie 2021

Regulile copiilor

Deși cuvântul "regula" pare a fi destul de respingător, copiii mei l-au acceptat ușor. Lista regulilor a apărut odată cu apariția celei mici. In casa se crease un haos și simțeam că lucrurile nu mai sunt sub control. Atunci Maria avea 2ani și 9 luni. 


 

Le-am scris pe o hârtie, am lipit-o pe perete și le citeam zilnic. 

De-a lungul timpului am schimbat o parte din ele, observând necesitățile casei.

Aceste limite au creat o atmosferă mai disciplinata in casă și au început să asculte mai mult. Regulile vin la pachet cu o serie de consecinte. Cu alte cuvinte, nerespectarea acestora duce la anumite consecinte.

Consecințele sunt in directă legătură cu situatia creata sau daca nu pot crea o legătură, atunci vor avea impact asupra " placerilor". Aceste "placeri" sunt filmul de final de săptămână sau jocul pe telefon, ieșirea la plimbare sau ceva dulce.

 Pentru familia noastră, aceste reguli sunt:

1.Vorbim frumos unii cu alții, nu țipăm și nu urlam

2.Nu ne împingem, nu ne dam cu palma și nu smulgem jucăriile 

3.Daca greșim cu ceva ne cerem scuze și încercăm să reparam 

4.Cand cerem ceva spunem "Te rog frumos" , iar când primim " Multumesc"

5.Ne așteptăm rândul 

6.După ce folosim un lucru, jucarie sau carte /crafturi, le punem la loc 

7.Menținem camera curata și ordonata 

8.Participam la curățenia casei 

9.Întâi lecții, apoi activități creative și relaxante 

10.Ascultam ce ne spun adultii

11.Suntem atenți ca ceea ce facem sa nu deranjeze pe altcineva

11.Atunci când suntem supărați, vorbim despre supărarea noastră și căutăm soluții 

12.Ne iubim, ne îmbrățișăm, ne iertam și pe apreciem unii pe alții.

Ce reguli aveți în casa voastră?

2 comentarii:

  1. Ce idee buna! Săptămâna trecută am făcut și noi un set de reguli scrise pe care l-am pus într-o ramă pe biblioteca! Ne-am inspirat din regulile voastre însă am stabilit că se aplica pt toată familia. Mulțumesc mult !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur că și la noi o bună parte se regăsesc și în Regulile Casei!

      Ștergere